Selectează o Pagină

Întrebări frecvente

Care sunt criteriile de eligibilitate pentru a participa în programul Culturepreneurs?

Programul, Culturepreneurs, este destinat persoanelor:

  • cu vârste peste 18 ani
  • pasionate de industria culturală, antreprenoriat și dezvoltare personală/profesională
  • care își doresc să intre într-un program de pre-accelerare pentru a-si dezvolta o idee preexistenta de a sa sau o idee nouă, aparținând unui alt participant
  • angajamentul de a participa la activitățile din timpul programului (cele 4 workshopuri și întâlniri cu mentori)
Pot să aplic la Culturepreneurs dacă am doar o idee de business?

Culturepreneurs este un program atât pentru idei, produse, servicii aflate la început cât si pentru startup-uri deja formate dar cu o experiență minimă.Poți aplica cu o idee, dacă îndeplinește criteriul de eligibilitate și anume să facă parte dintr-una din categoriile de industrii creative acceptate în program și să aibă o componentă tehnică/IT&C.

Pot să aplic la Culturepreneurs dacă dețin un start-up?

Da, poți aplica. Dacă startup-ul tau e mai avansat, vom evalua daca te putem ajuta prin activitățile din program. În cazul în care cred că nu putem contribui semnificativ la dezvoltarea startup-ului, îti vom spune în perioada de selectie.

Cum vor fi alese ideile care vor fi dezvoltate în cadrul programului Culturepreneurs?
  1. Înscrierea în program prin formularul de aplicare, are o rubrica opțională pentru prezentarea pe scurt a idei de afaceri
  2. Echipa de organizare dă oportunitatea ideilor propuse să fie prezentate în timpul evenimentului de lansare a programului (din 20 octombrie)
  3. Ideile înscrise în formularul de aplicare vor fi selectate pe baza următoarelor criterii:
    1. fezabilitatea de business a ideii
    2. potențialul idei de creștere,
    3. includerea idei într-unul din domeniile programului
    4. prezentarea ideii
De ce să ma înscriu în program?
  • oportunitatea de a-ți dezvolta ideea în industria culturală
  • oportunitatea de a interacționa și lucra alături de persoane asemănătoare pentru a dezvolta o idee
  • oportunitatea de a primi suportul unei comunități în dezvoltarea ta
  • accesul la 4 workshop-uri gratuite, instrumente și modele de dezvoltare a unei afacerii facilitate de antreprenori cu experiență și cunoștințe în domeniul afacerilor și al culturii
  • validarea și explorarea ideilor în industria culturală
  • suportul comunității (participanți, trainers, mentori) în dezvoltarea ta personală și profesională de-a lungul programului
  • accesul gratuit facilitat de organizatorii Culturepreneurs, la diferite evenimente ca și IT days, Comedy Cluj, Startup Safari, etc
Cum se va desfășura evenimentul de lansare?

În cadrul evenimentului de lansare, din data de 25.10, cei care s-au înscris vor avea ocazia sa își prezinte pe scurt ideile către ceilalți participanți. În continuare, participanții curioși să se alăture unei idei sau să afle detalii vor intra în discuții cu cei care au prezentat idei pentru a întelege mai bine despre ce a vorba și pentru a decide daca vor să lucreze pe acea idee (acest aspect va fi agreat împreuna cu cel care a prezentat ideea respectiva). Obiectivul serii este de a forma echipe de lucru, ai caror membrii să treaca prin workshop-urile următoare.

Cum va decurge finala și evenimentul de închidere?

În cadrul evenimentului de închidere, din data de 29.11, echipele își vor prezenta proiectele in fata unui juriu format din experți. Fiecare echipă va avea cinci minute la dispoziție pentru prezentare și apoi va răspunde la întrebarile juriului. Membrii juriului vor furniza feedback echipelor și sfaturi legate de cum să continue.

Daca voi fi singur in echipa, pot continua participarea în program?

Da, este posibil. Nu e un criteriu de eliminare. Totuși credem că e mai bine să lucrezi în echipă cu alte persoane pentru a progresa mai repede.

Cui apartine proiectul care va fi dezvoltat?

Acest aspect depinde de întelegerea între membrii echipei. Cel care a prezentat ideea poate stabili de la început cum anume se va lucra în echipă, care sunt responsabilitățile, de ce tip de membrii are nevoie în echipa și cum se va continua colaborarea. Organizatorii și Centrul Cultural Cluj pot să sfătuiască cum e cel mai bine, dar nu își asuma o responsabilitate în acest aspect și nici nu poate fi considerat responsabil de întelegerea dintre membrii echipei

Care va fi metoda de lucru în echipă?

În timpul workshop-urilor, echipele nou formate vor lucra împreună în locația asigurată de echipa de organizare.
În afara workshop-urilor propunem liderilor de echipa, comunicarea pe grupuri create pe whatsapp/facebook și email, în funcție de importanta subiectelor.
Mai mult decat atat, echipele au libertatea să aiba întâlniri în spații de lucru, pentru dezvoltarea idei.
Avem asteptarea ca toate echipele să aiba reprezentanți la workshop-urile organizate.

Care sunt datele/temele workshopurilor?

27 octombrie – Validarea ideii si clarificarea nevoii
9 noiembrie – Definirea produsului sau a serviciului
16 noiembrie – Modele de sustenabilitate si de marketing
23 noiembrie – Prezentare si metode de vanzare

Pot sa vin cu o echipă gata formată sau cu o parte a echipei de la început?

Da, bineînțeles, nici o problemă. Poți veni cu o echipă formată dinainte sau poți găsi membrii pe parcursul evenimentului de lansare. De asemenea, în primele săptămâni, se mai pot alătura și alți oameni în echipa ta. Lăsam asta la latitudinea coordonatorului și a membrilor echipei.